|
|
|
Boční pohled na hlavní budovu Šrí Aurobindova ášramu v Puduččéri. Jde o propojený komplex menších budov; koruna stromu označuje polohu meditačního nádvoří. Integrální jóga není asketickým systémem zavrhujícím svět a ášram celkem symbolicky leží uprostřed pulzujícího, rušného města. Má zhruba 1200 členů a patří k němu mnoho dalších budov a areálů. Ášram je netradiční i tím, že nemá žádnou „duchovní hlavu“, žádného představeného. Každý člen ášramu kráčí, veden vlastní intuicí a svým způsobem, po cestě, kterou vytyčili Šrí Aurobindo a Matka: vnější pomoc, nutná v integrální józe, je v plné míře dostupná prostřednictvím jejich děl. |
Meditační nádvoří hlavní budovy ášramu. Vyvýšené mramorové samádhi v centru ukrývá tělesné pozůstatky Šrí Aurobinda a Matky. Nádvoří je přístupné veřejnosti a pravidelně se zde konají kolektivní meditace. Šrí Aurobindo a Matka zde prožili většinu svého života a komplex téměř hmatatelným způsobem stále vyzařuje zvláštní atmosféru. |
Naproti hlavní budově leží škola ášramu. Od improvizovaných začátků za druhé světové války, kdy ášram poskytl útočiště rodinám adeptů z oblastí ohrožených japonským vpádem, přerostla škola do unikátní vzdělávací instituce, která uplatňuje tzv. „systém svobodného rozvoje“ (angl. „free progress system“). Jeho podstatou je zachytit rané období dětství, kdy je „psychická bytost“ dítěte relativně v popředí, a podnítit ji, aby převzala spoluzodpovědnost za své další vzdělávání. |
(Další informace lze najít přímo na anglické stránce Mezinárodního centra výchovy.) |
|
|